Followers

Thursday 21 November 2013

LAWAK TERBARU DARI PAS!

4 hari lalu Pas "dengan tegasnya" meminta Karpal meminta maaf secara terbuka terhadap kenyataannya menggesa Pas dibubarkan.

Seperti yang kita tahu, Karpal yang pernah berkata "Over my dead body!" itu tidak akan meminta maaf. Dia sendiri dengan tegas menyatakan yang dia tidak akan meminta maaf, malah menyindir Pas yang "tidak faham Bahasa Inggeris".

Seperti yang diduga, hari ini Pas beralah lagi! Karpal sudah dimaafkan tanpa perlu meminta maaf!

Ketua Dewan Ulama Pas Datuk Harun Taib dalam sidang media selepas penangguhan Muktamar Pas hari ini menyatakan bahawa Dewan itu akan "memaafkan" Karpal kerana Karpal belum faham Islam.

Harun Taib

Beliau juga berkata, tidak pernah dukacita terhadap kenyataan pemimpin nombor satu DAP itu.

"Saya sudah bercakap banyak kali, saya tak berdukacita dia bercakap demikian, sebab Karpal Singh tidak memahami Islam.

Macam mana kita nak kutuk  dia (Karpal) tak faham lagi, kita bertahaaluf dengan DAP dan PKR ini kerana kita bertujuan untuk berdakwah mereka dan boleh faham Islam.

Jadi Karpal Singh ini belum sempat lagi nak belajar Islam, jadi kita maaflah, kerana dalam Islam kata apabila orang jahil bercakap biar ke dia dulu, lawan orang jahil rosak kita," katanya pada sidang media.


KAH KAH KAH KAH! KALAU NAK MAAFKAN BEGITU SAJA, KENAPA SEBELUM NI MENDESAK KARPAL MEMOHON MAAF??? Lain kali jangan melenting kalau Karpal cakap apa-apa....maafkan je on the spot! :)

Berita penuh dari Sinar Harian: http://www.sinarharian.com.my/politik/ulama-sudah-maafkan-karpal-1.223216

No comments:

Post a Comment