Followers

Saturday 23 November 2013

Kelucuan Sepanjang Muktamar Pas Ke 59

Banyak betul perkara lucu sepanjang Muktamar Pas kali ini....Antaranya:

1) Hadi Awang dalam ucapannya menegaskan bahawa isu-isu mengenai Islam bukan barang dagangan yang boleh dijaja ke sana-sini. Samada sedar atau tidak, Hadi sedang menemplak parti sendiri yang menjaja Islam ke sana-kemari selama ini.

2) Anak Hadi Awang menang Timbalan Ketua Pemuda Pas manakala menantunya menang AJK Pemuda Pas Pusat. Ini menguatkan lagi trend parti anak-beranak dalam PR.

3) Hadi Awang juga menegaskan bahawa Pas bukan sekadar penumpang dalam PR tetapi setaraf dengan DAP dan PKR. Kenyataan ini amat memalukan kerana Hadi Awang lupa bahawa dalam tahaluf siyasi sepatutnya Islam yang memimpin, bukan sekadar sama taraf.

4) Pemilihan AJK Pusat terpaksa ditangguhkan kerana kesilapan kertas undi. Nama seorang calon dicetak dua kali, manakala nama seorang lagi calon tidak dicetak. Ini adalah kesilapan yang amat-amat memalukan dan tidak sepatutnya berlaku dalam parti yang sering mengkritik PRU negara yang jauh lebih besar.

5) Serang perwakilan dari Kedah membangkitkan rasa terkejut dengan konsert Gig Green Zone di Karnival Pas Shah Alam di mana ianya disertai oleh kumpulan heavy metal Heart Attack yang tidak menepati budaya Pas, yang selama ini banyak membantah konsert seumpama itu sebelum ini. Pengerusi Lajnah Kebudayaan dan Kesenian Pas, Dr Muhaimin Sulam mengakui bahawa konsert sedemikian sudah banyak kali dianjurkan oleh Pas untuk menarik anak muda.

6) Pemuda Pas menolak usul mempertahankan kepimpinan ulama.

7) Mat Sabu, seorang yang kalah dalam PRU13 dan tidak disenangi oleh sebahagian ahli-ahli Pas sendiri, berjaya mengekalkan kerusi Timbalan Pengerusi

No comments:

Post a Comment