Followers

Saturday 16 November 2013

Al-kisah...

Satu Cerita Lama....

Satu ketika dulu, aku pernah simpati juga dengan satu parti politik...Masa tu aku masih muda, hensem, tapi belum cukup matang...Arwah bapa aku pula penyokong parti itu walaupun tak taksub sangat dan sekadar mengikut orang kampung...Kadang aku ada juga ikut bapa aku ke ceramah parti berkenaan...

Dipendekkan cerita, satu hari bapa aku mengeluh kat aku...Kalau tengok pada ceramah parti tu, ribu-ribu orang datang, tapi bila pilihanraya, parti tu tetap juga kalah....Bapa aku kata mungkin hanya orang yg sama datang ke setiap ceramah, nampak je ramai tapi hanya muka-muka yang sama di setiap tempat...

Maka aku pun mula berfikir dan berfikir...

Setelah aku kuPAS-kuPAS dan taPIS-taPIS, PUSing depan PUSing belakang, aku dapati parti itu langsung tidak ada isi, semuanya hanya hamPas...

Dan setelah puas bercerita dan berhujah dengan bapa aku, alhamdulillah sebelum dia pergi buat selamanya, dia sempat beralih dari yang hamPas kepada yang benar-benar ada isi...

Maaf aku terpaksa rahsiakan nama parti yang hamPas itu...

No comments:

Post a Comment