Followers

Friday 27 July 2012

Tudia...PAS Kedah nak cantas Mat Sabu


Laporan terkini oleh Malaysiakini menyebut tentang PAS Kedah yang mahu mencantas Mat Sabu dari bertanding di Kedah.
Sila lihat: http://www.malaysiakini.com/news/204701



Mengapa ya, orang nombor dua PAS itu mahu dicantas? Sudah tentu sebab utama ialah kerana kisah silam Mat Sabu itu sendiri yang masih menghantui dan memberi kesan buruk kepada PAS.

Mat Sabu ditangkap khalwat bersama dengan isteri orang bernama Norma  Abdul Halim, pada
31 Januari 1995 . Ianya berlaku di bilik 121 Hotel Perdana, Jalan Mahmood, Kota Baru.




Ketika itu, Mat Sabu yang berasal dari Perak, , adalah ahli Parlimen Nilam Puri Kelantan.
Mat Sabu telah didakwa di Mahkamah Syariah tapi dilepaskan atas sebab teknikal, iaitu pendakwa "tersilap" nombor bilik dalam pertuduhan. Sebenarnya, kalau betul-betul mahu mendakwa, pendakwa boleh meminda dakwaan dan membuat tuduhan sekali lagi, tetapi itu tidak dilakukan.

Mat Sabu sebenarnya mengaku bahawa wanita itu memang berada dalam biliknya, tetapi untuk "menghantar ubat buasir".


Nik Aziz pula telah masuk campur dan memanipulasi hukum agama. Mengikut hukum syariah, tuduhan zina atau khalwat mesti ada empat orang saksi. Dalam kes itu, dua dari empat pegawai  MAIK tiba-tiba mengundur diri dari menjadi saksi dengan alasan mereka bertindak luar waktu bekerja dan tak layak jadi saksi. Pelik pula bila menjalankan hukum Allah mesti guna waktu pejabat!

Video in menceritakan segala-galanya: http://youtu.be/8wS2mftc8IA


Apa pun, Mat Sabu terlepas dari tuduhan kerana kesilapan nombor bilik dan "kekurangan bukti", walaupun dia mengaku berduan dengan wanita berkenaan di dalam bilik tersebut. Sebaliknya, mereka menuduh UMNO yang sengaja "memerangkap" Mat Sabu. Muka depan Harakah pula tak lama selepas itu menulis "Mat Sabu hanya berkhalwat" ! Ada pulak "HANYA berkhalwat" hehehe....



Bagaimana pun, Mat Sabu selepas itu tidak lagi diterima di Kelantan lalu ditukar ke Kedah. Bila Kedah pun tak terima, dia mencuba nasib di Pulau Pinang pula, tetapi dia juga ditolak di sana. Kerana itulah dia mencari jawatan di PAS Pusat. Kerana tiada banyak pilihan, Mat Sabu yang pandai buat lawak dan memaki orang itu diterima oleh PAS Pusat walau pun dia bukan ulamak. Tapi kini keinginannya untuk kembali bertanding di Kedah ditolak oleh PAS Kedah.

Sudah-sudah la tu Mat Sabu....Kalau PAS sendiri tolak, sapa nak terima hang? Elok bertaubat je!

No comments:

Post a Comment