Followers

Sunday 5 February 2017

POLITIK MEMFITNAH DAN MENCACI TIDAK AKAN KE MANA



Politik memfitnah dan mencaci yang diamalkan pembangkang dilihat makin tidak diterima dan tidak dapat membawa pembangkang ke mana-mana.

"Isu-isu" besar yang cuba dihebohkan pembangkang untuk menghasut rakyat seperti cincin rm24 juta, Scorpene, Tabung Haji, Felda, 1MDB dan derma RM2.6B, GST, harga minyak, perlaburan China dan berbagai lagi "isu" hanya menjadi perbincangan syok sendiri di kalangan mereka sendiri manakala majoriti rakyat Malaysia yang bijak dapat melihat perkara-perkara berkenaan dari perspektif yang betul dan tidak terpengaruh dengan tohmahan-tohmahan dan keraguan-keraguan yang cuba ditonjolkan.

Malah, sikap penyokong-penyokong pembangkang terutama di media-media sosial yang menghamburkan kata-kata kesat dan carut-mencarut dilihat sebagai senjata makan diri yang menjauhkan pemerhati-pemerhati atas pagar. Ini terbukti dengan kemenangan Bn di semua Prk terbaru, setengahnya dengan majoriti lebih besar.

Hanya Pas yang kelihatan sudah sedar dengan keadaan ini yang kini mengambil pendekatan "politik matang" untuk menarik kembali sokongan yang semakin terhakis, manakala Dap bersikap "bijak" dengan menjauhkan diri dari "isu-isu" berkenaan sebaliknya membiarkan parti-parti lain memainkan isu-isu tersebut.

Jika trend seperti ini berlarutan, Umno dan BN dilihat akan menang besar dlama PRU14 nanti.

No comments:

Post a Comment