Followers

Thursday 15 November 2012

Ceramah Anwar di Sungai Petani 15 Nov 2012

"Bakal Perdana Menteri ke 7" mengadakan ceramahnya di Taipan Square, Sungai Petani sebentar tadi. Jika diikutkan dakwaan pembangkang bahawa sokongan rakyat terhadap mereka meningkat, sudah tentu ceramah dari Ketua Umum mereka itu akan mendapat sambutan tinggi, paling kurang 10,000, apa lagi dengan banner-banner yang dipasang di sana sini. Beberapa hari sebelum ceramah ini, penyokong-penyokong PR sibuk mendakwa ia bakal menarik sekurang-kurang 5,000 orang.

Tetapi sebelum ceramah bermula, banner-banner untuk ceramah tersebut telah disembur cat di muka Anwar, petanda awal bahawa beliau ditolak oleh masyarakt Sungai Petani.




Dan sebentar tadi, terbukti bahawa ceramah tersebut tidak mencapai separuh pun dari sasaran 5,000 orang. Aku sendiri ke temapat tersebut dan merakam gambar-gambar berikut. Malangnya gamabr-gambar yang dirakam tidak begitu elok kerana ceramah tersebut diadakan di atas padang tanpa khemah dan lampu yang mencukupi. Bagaimanapun, aku rasa pembaca dapat melihat suasana di ceramah tersebut.

Walaupun Anwar menghambur berbagai fitnah dan menabur bermacam-macam janji, suasana ceramah tersebut amat muram tanpa tenaga dan tiada tepukan gemuruh, seolah-olah penonton sudah tiada semangat.








Jumlah yang hadir aku anggarkan sekitar 1,200 hingga 1,500 orang. Dan aku lihat banyak plet-plet nombor kereta dari luar seperti Selangor, Wilayah, dan Perak, dan tidak sampai separuh terdiri dari plet-plet Penang dan Kedah. Jelas masyarakat Sungai Petani dan Kedah amnya telah menolak Anwar!

3 comments:

  1. harap ramai akan sedar dan menolak pr>>> jnji hanya manis di bibir saje.... agama di permainkn... tu pun masih ada yg sokong... kalau dh taksub tetap taksub juga... ape pun teruskn perjuangan mu bro ayim..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg PR sudah ditolak..hanya segelintir penyokong taksub yang masih menyokong

      Delete
  2. Rakyat sudah mula muak dengan hujah2 yang dibawa oleh "THE TRAITOR" bernama Anwar Ibrahim. Secara jelasnya jika melalui soucre yang Bro Ayim gambar ni , penyokong tegar PR tidak pandai bermain dengan angka dan mengira dengan betul. hihihihih ....

    Intipati yang dibawa pada setiap ceramah mereka adalah semuanya sama.tak habis2 dengan kerajaan pembohong , kerajaan rasuah, kerajaan kroni , paling2 best pun ayat anwar tu "LAPAN TAHUN , saya jadi menteri kewangan , saya tahu kemana halatuju duit rakyat". itu aje la ... x habis2 ... ini juga menggambarkan bahawa Anwar Ibrahim ingin dirinya dipandang seperti seorang malaikat yang tidak mempunyai nafsu .....CAIIITTTTT.... PORRAAAHHHHHH ...

    ReplyDelete